Handlekurv

Ser ut som handlekurven din er tom!

Fortsett shoppingen

Ta vare på deg selv - Hjemme

Hei Honey, hvordan går det med deg? Jeg håper du har det bra oppi alt dette. Våren har kommet snikende på de siste dagene, men stemningen er til å ta og føle på i denne merkelige hverdagen vi alle befinner oss i. Mange (inkludert meg selv) holder seg inne for å beskytte seg selv og samfunnet. Det har gått knappe to uker siden folk begynte med den nye hjemmetilværelsen, og jeg vet ikke med deg, men jeg begynner å føle meg litt “groggy” allerede.  Siden jeg har mye tid til overs om dagen, har jeg satt sammen flere forskjellige rutiner som jeg har flettet inn i hverdagen min for å få noe form for struktur - dette gjør at jeg ikke mister motivasjonen og holder motet oppe.      1. Te-Bonanza Norge er et av de landene som konsumerer mest kaffe. Personlig trenger jeg også koffeinen min om morgenen for å vekkes ordentlig. Men akkurat nå, når vi alle sitter hjemme 24/7, kan det bli en del kaffedrikking - og det er kanskje lurt å bytte ut litt av kaffen med te. En av mange fordeler med varm og deilig te er jo blant annet at det kan styrke immunforsvaret ditt, spesielt da varm og deilig kamille te eller grønn te.  Varm te hydrerer kroppen din samtidig som den øker kroppstemperaturen, noe som gir en liten boost til immunforsvaret. Kanskje du skal brygge en kopp med te med én gang før du fortsetter å lese?   2. Hverdags-strekk Normalt har jeg en relativt aktiv livsstil. Jeg jobber stående ved pulten, passer på å gå 10 000 skritt daglig, tar dansetimer og jogger. Jeg er helt sikkert ikke alene når jeg sier at etter at hverdagen ble snudd på hodet, falt jeg også lett ut av treningsrutinene mine. Derfor prøver jeg å hvertfall å gjøre noen enkle uttøyning/yoga-øvelser hjemme på stuegulvet daglig, slik at jeg holder kroppen fleksibel. YouTube er proppfull av inspirasjon til forskjellige øvelser med digg musikk i bakgrunnen.    3. Egenpleie Mye tid til overs = mye tid til egenpleie. Jeg bruker god tid på hudpleierutinene mine om dagen, gjør mye research på nye produkter jeg vil teste ut og bruker en del ansiktsmasker - noe jeg vet partneren min Andrea også gjør.     Andrea med hennes favorittmaske Organic Broccoli Sheet Mask. Fordeler: frisk duft, mild på huden, behagelig tencel stoff som smelter på huden. Så hvorfor ikke bruke denne tiden til å sette sammen din perfekte hudpleierutine og finne dine favorittprodukter? Husk at dersom du har noen spørsmål angående produkter som passer din hud eller hvilke rutiner du burde fokusere på - kan du alltid kontakte meg på jalee@kul-pibu.no eller på vår Instagram @kulpibu !    4. Spis godt (og sunt?) Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at alle (inkludert meg selv) er i et ekstra godt munsje-humør om dagen. For å være ærlig er det jo ikke så mye annet å finne på enn å se på Netflix og spise, så det gir jo mening. Men etter en stund med mye usunn mat og lite trening, føler man seg ganske gusten og usexy.  Jeg prøver å utfordre meg selv til å prøve meg frem på forskjellige nye oppskrifter om dagen, siden jeg har så mye tid! For det positive med å ha så mye tid til overs er at vi kan lage mer mat fra bunnen av. Dette kan være alt fra hjemmelaget pizza og kanelboller til sunnere vegetarretter med masse grønnsaker. Det går an å kose seg og samtidig få i seg nok næring.  Savnet etter den normale hverdagen hvor jeg kan henge med venner, jobbe på et kontor, gå på dansetimene mine og spise ute er ganske stort allerede. Likevel vet jeg at ved å holde oss innendørs, kan vi fortere komme oss gjennom denne krisen og tilbake til den normale hverdagen. Så la oss fortsette å holde oss hjemme så godt det er mulig, være hyggelige med hverandre og pleie egentiden.   Vi snakkes!   With Love Jae-Ok